söndag, september 24, 2006

Blogtime

jag fick aldrig upp min senaste bloggning tydligen så ni slipper läsa mitt långa utlägg om att jag tror en hel del människor kommer få det mycket sämre, enbart pga att ett antal människor ville bli av med Göran Persson.. Säga vad man vill, men han har iallafall fattat fler beslut än vad den nya regeringen kommer besluta som inte gynnat honom själv.


Äsch, vi kör en ny lång utläggning iallafall...

Min grundkänsla är att eftersträva att skapa ett samhälle med så få utslagna/desperata människor som tar till vad som helst för att få värdighet, det vinner jag nämligen personligen på i längden.

Att många invandrare röstade på moderaterna det här valet får ses som den största missbedömingen på mycket lång tid, både från individerna själva men framförallt från sossarnas sida som trodde sig ha en stor grupp soffliggare i förorterna, och jag anklagar egentligen inte invandrarna,de kan i teorin (men i praktiken) inte få det sämre än idag.
Däremot behöver våra företag öppna dörrarna för dessa personer långt mer än idag, trots allt är det inte mer än några år sedan jag blev varm i hjärtat då de anställde invandrare (!!) i butikerna i nyöppnade kista-centrum.

Jag ger nya regeringen en lyckospark i rumpan och önskar av hela mitt hjärta att de har en mer öppen och ödmjukare inställning till människor i samhället som behöver mer hjälp än de själva, det har nämligen inte verkat så de åren de agerat i opposition.

Inga kommentarer: