söndag, mars 18, 2007

me me me

livet om mig handlar i allt mindre utsträckning om just mig, vilket jag iofs aldrig sett som en nackdel....

BP närmar sig med stormsteg och förutom fundament som volvo, villa och vovve-bortjagare behövs en hel del andra saker ordnas med innan man kan slappna av inför resan till BB.
Bara en sån sak som att förstå hur en förlossning nuförtiden är upplagd kräver en trestegs kurs på kvällstid. Första föredragningen var i tisdags, då vi tillsammans med Emir och Annelie (BP 18 Juli) bänkade oss för ett jätterolig föreläsning med Mona Göransson på Åsö gymnasium.
Min bild av förlossningen moderniserades en hel del skulle man kunna säga, och tack gode gud för att det inte är 1970-talet då männen skulle lära sig krysta lika bra som kvinnorna i jämställdhetens tecken.

Igår bockades barnvagn bort från måste-fixa-listan. Tina lyckades till slut övertala mig att vi skulle köpa en Cango Nizza. Tidigare när jag klämt och känt på den har jag tyckt att detaljerna varit lite plastiga och smäckiga, men i den här butiken kändes den stabilare och då det var 700sek i rabatt var det ju bara att slå till.

I går var Fredde och Linda här och hälsade på från årets tillväxt kommun.
Läs matbloggen för detaljer.




Inga kommentarer: