tisdag, juli 17, 2007

Jihoooo?

Fick min kod till PPM idag.. efter senaste träffen med svärfar känner man sig hjälplöst ouppkopplad när man ligger med 100% 7e AP fonden och inte har en susning om vilken procentuell ökning ens fonder gett under året.

Nåja, man sneglar igenom de olika flikarna på sidan och hamnar snart på "transaktioner".. admin, köp, återbetalning, arvsvinst 41.50Sek.. arvsvinst? Ingen i släktträdet har nyligen dött vad jag vet..

Kollar upp det i ordlistan:

Arvsvinst är de pengar som pensionsspararna får när andra personer i premiepensionssystemet dör.

Jihooo! eller?.. hm, vet inte om jag behöver se fördelningsmodellen på den nivån.. det blir onekligen många tankar som dyker upp, 41.50Sek, hur många är det? Hur många måste dö för att jag ska få 100kronor? (nej, den tanken slog mig aldrig)


Nu måste jag bara läsa på så att jag kan tävla med svärfar, en genomsnittlig värdeökning på 7% årligen kommer jag inte berätta för honom, han skulle inte ens ids (*) skratta åt eländet.

(*) småländska för orka, dock kan man inte böja det som jag gjort.

Inga kommentarer: