måndag, juli 23, 2007

Är jag ett av svinen?

som man kastar pärlor till för fullt?

Grannen hyser ständigt någon läcker bil på sin garageuppfart. Grannens granne importerar nämligen häftiga bilar från tyskland som han tvättar och putsar lite på för att sälja vidare till någon lat svensk som inte orkar köpa den själv i tyskland.

Ständigt kommer kommentarer som "Tobbe (eller Tina för den delen), har du sett bilen? den kostar 1.7 miljoner ny.. Det sitter en v12a i den, dubbla sexor som står lixom på tvären i den, handsydd klädsel.. ".

OJ, säger jag för det är det enda jag kan säga.. 1.7 miljoner tänker jag och säger vidare "om man hade 1.7 miljoner över, inte skulle man väl köpa en bil för pengarna??".. Grannen brukar inte ta notis om mina tafatta kommentarer utan hoppas säkert innerst inne att jag ändå kan lite mer om bilar än vad det verkar... "Nu ska han ha drygt 400.000, snacka om prisfall".
Jaa, men den är ju väldigt fin, man får säkert mycket bil för pengarna..

Ungefär så här utspelar sig dialogen mellan mig och min granne då och då.. jag tänker varje gång, att jag är nog trots allt är ett svin som grannen kastar pärlor på.

Inga kommentarer: