tisdag, september 25, 2007

Canal Digital

Jag har gjort en uträkning att Canal Digital blir dubbelt så dyrt under nästkommande år jämfört med om vi går över till Viasat.

När jag ringer Canal Digital för att säga upp abbonemanget hamnar jag hos en icke-påläst provokatör.. Hon säger med en översittar-attityd att jag minsann inte kan säga upp abbonemanget under avtalsperioden, utan måste göra det en månad innan det löper ut (1 Juli 200).
Givetvis blir jag provocerad, då denna typ av upplåsning sällan sker på marknaden idag förutom av kvacksalvare som endast tjänar pengar på att tvinga folk att betala istället för att behålla kunder genom bättre service eller pris (eller båda) mot sina kunder.

Kvinnan kunde sätta ett nytt slutdatum till sista september nästa år istället för 1 juli, men lovade att jag skulle slippa betala för de extra månaderna. Hon valde att se det som gratis-månader. Jag såg det hela som en kidnappning med en möjlighet till förlängd kidnappning.

Jag tackade kort och styrde mot canal digitals hemsida för att få svart på vitt det kvinnan rapade upp som "sanningen".

Nu var det tack och lov i själva verket "lögnen" som hon proklamerade.. Sanningen lyder nämligen: "Om Kunden säger upp Avtalet i förtid under senare avtalsperioder ska Kunden betala en slutavgift motsvarande fyra månaders abonnemangsavgift för Kunden"

Efter ytterligare ett telefonsamtal till kundtjänst fick jag förklarat att det t.o.m är innevarande + tre månader som gäller som uppsägningsperiod då jag dessutom får tillgång till kanalerna under perioden.

Nåväl, kontentan är att jag är en missnöjd kund hos Canal Digital, och missnöjda kunder sprider sitt budskap till mins 12 människor.


1 kommentar:

Åsa sa...

It is galenskap! Själv har jag com hem för hela fastigheten har com hem. Jag behöver inte, kan inte välja själv...udda..

Fast det är klart, jag kunde ju ha valt att flytta ;-)