fredag, juli 11, 2008

Gott och blandat

Seglingen blev ju inte av.. men Ulf c/o seglade över Biscayan vilket tydligen var precis så häftigt som jag fått förklarat för mig.. allt från jättevågor till fullkomligt åskoväder till strålande sol och delfiner som simmade jämte.

Nåväl, jag får väl trösta mig med att jag skrev på för ett nytt jobb under tiden. Det skall bli spännande till tusen. Skräckblandad förtjusning till en viss del, men alldeles fantastiskt att få kavla upp ärmarna och arbeta lite mer konkret ute hos riktiga kunder igen.

Lite datasupport har jag redan tagit på mig under min pappaledighet.. En pappa slog lite väl hårt med näven på sin bärbara dator av frustration, jag sträckte ut handen och erbjöd mig min hjälp. Nu är det ju så att som supportsnubbe behöver du ju inte kunna allt själv utan det viktiga är att du omger dig med talanger vilket jag ju gör. En av mina bästa kompisar tog sin an hårddisken och lyckades faktiskt få igång den igen, trots att vi konsterat att den var fysiskt trasig. Sånt gillar jag.. nu får ju givetvis jag kredd lite felaktigt, men jag brukar vara tydlig med vad jag gjort och inte gjort i såna situationer.
Supportärende nummer två gäller en trasig Mac, som jag ö.h.t inte har en susning om hur man hanterar... samma sak här, jag sköt den vidare till Super Mac kompisen Mike som även han lyckades få ut data ur en tillsynes helt livlös datamaskin.

I övrigt då.. ja, föräldrar här i stuvsta börjar så smått skruva på sig inför tanken att deras barn skall börjar i förskolan inom några veckor. Själv har nog inte tanken riktigt landat än, men visst pirrar det till lite när man tänker på det.
Å andra sidan, hon kommer vara jätteduktig och tycka det hela är jättespännande. Det är trots allt väldigt svårt att ge henne den stimulans hon behöver, särskilt dagar med ihållande regn som denna vecka.

....

Inga kommentarer: