torsdag, november 06, 2008

Tina på väg hem

Äntligen!

Igår var vi över till familjen med två små flickor igen.. Toppenmat serverades, denna gång var det en av Nigella Lawson's favoritmaträtter och jag förstår varför.
Det var ju den 5e November, en dag som man firar i Storbritannien till minnet av den misslyckade kuppen mot parlamentet under ledning av Guy Fawke i början på 1600-talet.
Dagen/kvällen heter helt enkelt Guy Fawkes Night och vi sköt fyrverkeri enligt brittisk sed. Tyvärr tyckte inte Sigrid det var det minsta roligt utan vi fick gå in efter ett par raketer. Kul iallfall med en ny "högtid", även om den är lite mer krystad för mig som oallmänbildat inte hört talas om dagen tidigare, men en anledning att träffas och umgås är inte att förringa...

Nu är iallfall Tina på väg hemåt igen. Hon ringde när hon satt på flygplatsen i Miami, som inte helt otippat var jättetråkig.

Jag funderar på att skriva ett brev till President Obama: "Please do something about your boring airports in America. First of all do a total-makeover with the one in your hometown - O'hare, It's the most boring airport in the world"
En viktig sak för honom att ta tag i tycker jag.. eller.. ja viktig och viktig. Kanske inte för honom, men för mig... Kanske inte så viktig för mig heller. Nåja, han skall väl ha NÅGOT att göra.

Nu går jag och lägger mig så att det kan bli i morgon någon gång..

Inga kommentarer: