söndag, februari 22, 2009

Ditt & Datt

Spridda tankar:

The Pirate Bay Rättegången
= Onödig. Är det olagligt att sätta upp anslagstavlor? Ok, nu är det kanske inte bara det som det handlar om. Men vi kommer skratta lite nervöst när vi förklarar hur hysteriskt det var i början på internet-eran.

Thailand: Vi åker snart till Thailand med våra vänner. Det känns fortfarande diffust på något sätt. Men håller vi oss friska och vädret blir som vi förväntar oss blir det en oförglömlig resa. Nu hoppas jag bara att den inte blir oförglömlig som andra resor blivit p.g.a min klena mage.

Vinter: Det är härligt att vintern kommit på allvar till Stockholm. Jag var uppe och halkade omkring i Hälsingland i slutet på arbetsveckan, de hade fullt med snö och spår efter skotrar. Då saknade jag vintern, det behöver jag inte göra längre. Kika in på Tinas blog för att se hur najs vi haft det idag.

Mat: Vi bjöd på tacos i fredags. Tummen ned i rolighet med tanke på att det var min kollega med familj som vi träffade första gången privat. Tummen upp däremot när det visade sig att Tina gjort så gott som allt klart, vilket verkligen var tummen upp när jag själv kom hem typ 30 minuter innan gästerna dök upp.
Det var väldigt trevligt, särskilt roligt är det att få lära känna en kollegas familj lite bättre.

Bilen: Nu är det oböhörligen dags för 16.000 milaservicen. Ouch, den kommer svida. Just nu gör Mekonomen reklam för att de erbjuder 15% rabatt för Volvoägare som gör service hos dem. Det blir ett par tusenlappar trots allt.

Facebook: Det är jättekul att ha fått upp lite kontakter med barndomsvännerna. En del har jag inte sett sedan den dag vi flyttade från Julita 1989.

Sigrid: Hon pladdrar och pladdrar. Snappar upp ord ur en mening man säger och får det mesta till "Glasch" eller "Oumpa" (Bollibompa).. Dessutom har jag slutat tvivla på hennes vilja. Den har jag kanske tyckt varit lite överskattad tidigare, men nu märks det vad hon vill och framförallt inte vill.

Rikskuponger:
Arbetsgivaren har beslutat ta bort Rikskupongerna. Det blir i princip första gången som jag i vuxen ålder får klara mig utan dessa små geniala papperslappar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kolla med Bilia. Tror de har en drive med 30% rabatt till nån gång i Mars.