söndag, februari 01, 2009

Ironi som inte gick hem..

Igårkväll hamnade jag i en knepig situation... som vanligt använde jag mig av ironi i kommunikationen med mina vänner.
Till skillnad mot alla gånger hamnade en ironi lite snett igår. Och det var inte vilken som helst, utan en om hur man kan få sitt barn impopulär genom att vara hård mot sitt barns kompisar.
Efter lite konstig tystnad vände sig alla mot mig och jag skulle få förklara varför man skall vara elak mot barn...

eh-jaa... jo, de är ju så små så de kan ju inte slå tillbaks, blev ju ett om ganska klent argument. För en ståndpunkt jag eller någon en någon frisk människa inte skulle vilja ha, ens om det skulle vara i en rollfigur på film..

nåja, det är bara att gå på igen, man kan ju inte sluta med ironi även om det kraschlandar då och då..

Inga kommentarer: