Angående Tinas inlägg om våra problem med Kraft & Kultur. Vi sitter ju inte ensamma i båten, om det nu är en tröst... Att de skyller på ett mätarbyte mitt under faktureringsperioden är ju skrattretande.
En googlesökning på "Kraft och Kultur fakturor", ger en uppsjö material.
"En obegriplig elräkning från elbolaget Kraft & Kultur gjorde att en elkund slapp betala delar av den. Allmänna reklamationsnämnden riktar stark kritik mot bolagets elräkningar och kräver bättre rutiner och räkningar som är lättare att förstå."
..
"påminnelseavgift på en ej erhållen faktura. Svaret "Vi har inte gjort något fel betala! Kan inte posten leverera i ert område är det inte vårt fel" (NEJ jag fick verkligen inte fakturan!)"
"Gick över till Kraft och Kultur via Kundkraft 2007-05-01.Hade valt att få månadsräkning. Hörde inte av dem förräns 2008-03-31 med en faktura på 9! månader, nästan 13.000 kronor. De tyckte inte de gjort något fel. Jag tycker att det är skandal."
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
8 kommentarer:
Bluff & Kultur heter dom! På den sista slutfakturan vi fick från dem, skulle de fakturera oss för en månads elförbrukning. De fakturerade oss för två månader, dvs. att de tog en månad till som de redan har fakturerat oss tidigare. Så här har det varit hela tiden, inte en jävla faktura rätt. I två års tid fick vi inte en enda faktura enl. avtal. När vi fick kompensation från dem, pga. deras egna klåperier och trakasserier, kräver de nu, 10 månader senare, tillbaka kompensationen de själv har gett oss och hotar oss med sin ständiga vän, VISMA inkasso, om vi inte betalar. När de krävde oss pengar, visade det sig att de i själva verket hade fakturerat oss för mycket för nästan samma summa som de krävde tillbaka. Då hade de också, kanske av omtanke (?) skickat ett meddelande till kommunens socialkontor att vår el skulle avstängas pga. att vi inte hade betalat våra räkningar! Därefter gjorde de avdrag på två nästkommande fakturor de skickade till oss. Beloppet de hade fakturerat oss för mycket - och därav anmält oss till kommunen och VISMA, var så mycket att de fick göra avdrag på två kommande fakturor...
Nu bestrider vi dem igen och de hotar oss med VISMA och allt de tror sig ha att komma med. Vi vill gärna att ärandet går till tinget. De får svårt att hitta på olika lögner, varför de inte har lyckats att följa dom ingångna avtal, felaktiga fakturor, överdebitering och alla trakasserier, hot och anmälningar. De får också svårt att bortförklara innehållet i alla mail som vi har växlat med dem. Snart bör nog vi börja tänka på, hur stor skaderstånd vi kan kräva dem?
K&K:s vd briljerade på DN här om helgen och förordade hur viktigt det är att vidareutbilda sig. Hon gick bla. extra ekonomikurser. Det är väl bra att man utbildar sig, men vad hjälper det när man bevisligen är obildbar?
En välrenomerat långkurs för "vett, etikett och ärlighet i affärslivet" skulle nog passa henne bättre.
Mitt råd till er alla, som tyvärr har med detta oseriösa bolag att göra, är att bestrida skriftligt var enda felaktiga faktura och krav från K&K och deras bästis VISMA, och kräva dem att de redovisar bristande fakturor, innan ni betalar. Om man så vet att man har betalat för sin förbrukning och att fakturorna från K&K är åt helvete fel, skall man aldrig ge sig. Skicka tillbaka ett kravbrev till dem och gå till tinget om det så behövs. Dina pengar, som de felaktigt debiterar från dig, går oavkortade till deras egna fickor och till VISMA. Varför fortsätta göda dessa oseriösa galningar?
Vi har förstått att vi inte är enda kunder som har fått problem med detta företag. Därför kanske vi bör fundera på att slå oss samman och se över möjligheter att få en myndighet att ta sig an detta. K&K har inte alls lyssnat och respekterat ARNs hårda kritk gällande fakturering. De fortsätter att hitta på alla möjliga orsaker till den fortsatta felhanteringen av deras fakturering. Vi har sett att desto krångligare de skriver fakturan, desto svårare den är att avläsa och genom detta förfarande tjänar de på sin överdebitering, för det är precis därför de fortsätter fakturera på samma sätt, år efter år. Bara det säger en hel del om detta oseriösa företag.
Skandal. Vi fick 5 maj 2009 en elräkning för typ två års förbrukning + en ytterligare faktura i samma brev för de senaste två månaderna. inte en chans att vi kan betala annat än på delbetalning.
Byt istället för gnäll.
HAHA, Jag älskar sånt här. Klart vi bytte el-bolag..
Vi valde tyvärr Kraft&Kultur som elleverantör vid ingången till 2010
Vilket blufföretag.
Det tar ca: 2500kr/år för att läsa av elmätaren (som görs elektorniskt via distans) sedan handlar de på spotmarknaden dyrt (dåliga förhandlare) och har mage att lägga på 10% för besväret.
Vi har nu 30% dyrare elräkningar än via det lokala elbolaget vi hade innan. Varning för detta bluffföretag.
Tyvärr sitter vi fast i 8 månader till med Bluff&Kultur. Gör inte samma misstag som vi som var naiva och inte läste det finstilta tillräckligt noga.
Missnöjda kunder Kraft & Kultur på facebokk...Join the force! NU!
Jag har också råkat illa ut för deras totala inkompetenas och ovilja att rätta till sina egna fel.
Fy.
Riktiga skojare är de allihopa.
kOM MED OCH BERÄTTA PÅ http://www.facebook.com/group.php?gid=120722611272249&v=app_2373072738#!/group.php?gid=120722611272249&v=wall
Skicka en kommentar