måndag, januari 01, 2007

Gott nytt år!

2006 var helt klart ett spännande och bra år för oss på Prostvägen 36.

I våras gjorde vi två toppenresor till Sorrento/Italien respektive Barcelona.
De toppades med Tjeckienresan på semestern. Att vi dessutom blev med barn i somras har väl inte undgått någon vid det här laget..
Ytterligare en utlandsresa hann vi med då vi besökte våra superkompisar Jennie & Tom i Düsseldorf i höstas.

Ligusterhäcken fick vi efter mycket möda och stort besvär till slut ner i backen tack vare en superinsats av svärfar Hans och hjältekompisen Håkan.. utan de hade jag säkert haft garaget fullbelamrat med onödiga vertyg som inte gjort någon nytta och hälften av plantorna nedgrävda i ett två meter brett dike som häv&gräv ab hjälpt till med för en spottstyver ($$$$).

efter en väldigt stressig höst på jobbet kom så till sist den efterlängtade julledigheten då hela klanen firade med oss för andra gången i det här huset, det vore klart roligt om vi sätter det i tradition, även om det blir en liten utmaning att hitta sovplats till alla nästa år när vi har en liten liten människa att ta hänsyn till, men det ordnar sig säkert.

Att Tina till slut fick sitt gröna sovrum som hon "fick" i födelsedagspresent 2005 har lagt ett skönt lugn och harmoni i huset, bilder hittar ni på hennes blog.

Igår firade vi tillslut nyåret hos Håkan, Anette & Alice med en väldans trevlig middag med en vegetarisk meny som var väldans god..

Nu blickar vi framåt mot ett utmanande år, där jag först ska fokusera på att strukturera upp mitt arbete för att kunna stressa av betydligt, under hösten kände jag av en del onyttiga stresstendenser som jag inte vill utvecklas!

Att jag dessutom får en guldklimp till att pyssla om här hemma i vår gör att tiden inte kan gå tillräckligt fort!

Inga kommentarer: