fredag, december 15, 2006

stämningsupplättare

Nu är jag ju rätt positiv av mig för det mesta, så det politiska inlägget nedan känns lite dyster.. här kommer lite mer glädjande besked från mitt liv:

Jag har köpt några julklappar!!

Vi var ute och käkade i gamla stan igår. Trevligt!

Kundmötet idag var jättegivande, jag hade gjort en snabb research på webben och det gav rätt mycket i diskussionen med kunden.

Jag har konsultat!! Jag var ute med två väldigt rutinerade konsulter i skåne för ett par veckor sedan, det var väldigt rolig och nyttigt. Det gick ut på att göra en sårbarhetsanalys, dvs man går igenom hur sårbar är deras verksamhet och vilka konsekvenser en brand i datahallen exempelvis skulle få. Det roligaste var nästan att se hur olika IT-avdelningen och användarna av IT-systemen ser på världen.

Det är snart helg, vilket ska bli skönt, extra skönt blir det med några extra lediga dagar mellan jul och nyår!! I morgon kommer alla trevliga (många iallafall) vänner vi har på lite glöggpartaj, det är alldeles för få fester nuförtiden.

Inga kommentarer: