måndag, april 21, 2008

Ok ok...

Jag vill egentligen inte ta upp ämnet igen, men herrejösses, vem ansvarar för logiken när det gäller att så pedagogiskt som möjligt förklara vad trängselskatten efter stålbaden och helomvändningarna kring förra valet egentligen innebär?

Att läsa på Skatteverkets hemsida:

"Trängselskatten återinförs för att minska bilåkandet och utsläppen av avgaser i Stockholm. Pengarna som staten får in från skatten ska användas till att bygga bättre vägar i och runt Stockholm."

Jag vet att man inte ska överskatta svenska folkets IQ, det har jag märkt på aftonbladets web-enkäter, men nog är det väl en mycket liten klick människor som får ihop ovanstående resonemang?

Jag själv kan säkert komma på ett hundratal andra åtgäder för att MINSKA bilåkandet.. bygga sämre vägar i och runt Stockholm exempelvis..

Men jag ser fram emot nästa kampanj för att minska vindrickandet.. fler uteserveringar med bättre och betydligt billigare vin, kanske slopad vinskatt t.o.m?

Inga kommentarer: