tisdag, april 29, 2008

Vi har vår i luften..

Nu är det extra härligt att vara Torbjörn Appehl... Inte bara för att jag är pappaledig fram till evigheters evigheter (blir det någonsin höst??), utan för att Tina dessutom släpar sig runt i hasorna på mig och Sigrid mest hela dagarna.. och mycket släpa blir det.

I går släpade vi oss till Huddinge centrum vilket är en nätt promenad på sisodär 20 minuter. Vi hade lite olika målsättningar med promenaden, men höjdpunkten blev trots allt för min del att hitta en av stockholms bästa delikatessbutiker nämligen Mi Piace. Deras specialitet är ostar (trea i ost vm 2003) vilket ju brukar ge mig ett extra brett flin när det serveras efter en god middag.
Förutom ost handlade vi dessutom pinfärsk sparris som inkommit samma dag för första gången för säsongen från Tyskland.
Ikväll har den tillagats enligt konstens alla regler med vår specialsås från vännerna i Düsseldorf.. (detaljer på matbloggen).




Idag har vi f.ö varit på upptäcksresa i Stockholm. Det hela började lite knackigt med en riktigt dålig lunch på ett riktigt dåligt hak på söder, men därefter tog det skruv ordentligt.
Vi gick på ett flertal gator som jag iallafall inte minns när jag traskade omkring på senast, vi såg en del kändisar, fikade i SoFo vilket gav en skön atmosfär, snubblade in på en av de läckraste matbutikerna jag varit inne i (missat helt under de 14 år jag bott i Stockholm) www.cajsawarg.se. Vi hittade mängder med små butiker som vi annars missar när vi brukars swuscha förbi med bilen på Götgatan. En öl på Mosebacke lyckades vi få till även om lilla S mest ville krypa omkring på marken som endast bestod av grus/sand.
Det var en skön vårdag som avslutades med en middag på vit sparris, men mer om det på matbloggen (vid tillfälle).




Nu är det dags att gå ut och stänga av vattenspridaren, häcken har säkert fåt 40 - 45mm nu vilket gör marken härligt sumpig och mjuk.

Inga kommentarer: