måndag, juni 02, 2008

Bagels

En ond aning kom krypandes upp från svanskotan vidare över svanken via skuldrorna och nacken för ett par veckor sedan. Vi skulle köpa vårt favoritbröd Bagels på ICA men platsen där brödet skulle ligga gapade ödsligt och tomt.
Jag frågade en ur personalen som bekräftade att de inte haft brödet inne på ett par veckor.
Inte så vanligt, men orolig blev jag egentligen inte då vi inom kort skulle komma till en annan butik. Vad som var värre var att även denna butik saknat bröd i några veckor, varför jag hoppades att personalen skulle kunna ge mig ett lugnande besked. Besked fick jag, men knappast lugnande.. "Varan har utgått ur sortimentet, De har inte svarat på telefon på ett par veckor".. Aaargh.. shit, vad kan ha hänt? Vår baglar som lyser upp frukostbordet på speciella helger, de där helgerna som är alltifrån vår bröllopsdag till speciellt mörk helger på vinterhalvåret.

Stor lycka när jag hittade ett par brödskivor längst ned i frysen här hemma.. hoppet levde kvar.
Idag tog lyckan slut, jag ringde telefonnummret som stod på påsen vi hade kvar, "Telefonnummret har upphört, hänvisning saknas". Hm.. Ringde 118118 som hittade lite information om Bagelkompaniet och fick telefonnummret till två personer bakom företaget. Mobilnummrena gick inte att nå "Det är svårt att komma fram just nu", men www.hitta.se hade ytterligare information att ge, dessvärre sämsta tänkbara informationen, den onda aningen som sprungit upp och ned för ryggkotorna sista veckan visade sig stämma, Bagelkompaniet har begärts i konkurs.

R.I.P Bagelkompaniet


Nu finns bara två alternativa vägar framåt, antingen att hitta ett bageri som erbjuder bagels eller kavla upp ärmarna och börja knåda själv. Men då behövs en bakmaskin.... www.blocke.se

Inga kommentarer: