torsdag, juni 19, 2008

Be ell o gg a

Blogga blogga blogga...

Ja, lite saker har ju trots allt hänt som kan kan reflektera över..

Jag skulle föreslå att min bror trycker upp T-shirts med den fonten de brukar använda där det står "ALLIANSEN, STILL WATCHING YOU" på.. Det är så sorligt alltihop, FRA har en våt dröm om att få avlyssna allt som bara tänkas kan, rider på terror-rädsla-vågen, tutar i våra politiker som tror att det här är precis vad svenska folket vill och röstar för en fullständigt otidsenlig, tandlös och uppseendeväckande lagförändring.
Det finns så mycket att säga... vad tror de egentligen? Att terrorister smider sina planer genom att skicka okrypterade mail till varandra, eller talar långsamt och tydligt per en vanlig telefon linje?
De kanske skickar ritningar via den vanliga postgången, borde inte postverket få öppna all post och leta terrorister där?
Och det här med "äsch, vad spelar det för roll, jag har ingenting att dölja"... Hos dem kan vi faktiskt sätta upp kameror i hemmet där de flesta våldsbrott sker, och varför inte låta försäkringsbolagen komma och skrapa DNA från tungan för att säkerställa att man inte bär omkring på en sjukdom som kan kosta dem massa pengar.. Att alltid ha koll på medborgarna med GPS vore kanske inte heller någon dum ide.. Jag rör mig uteslutande mellan hemmet-jobbet och affären, jag har inget att dölja, kan det lösa eller förebygga några våldsbrott ställer jag gärna upp på det..
F.ö kommer vi inte behöva ha något regeringsval mer i framtiden, just regeringen borde ju snart redan veta vad folk tänker och tycker.

Fotboll... Att de (fotbollslandslaget som jag kallar vi när det går bra för OSS) blev totalt överkörda av ryssarna igår är väl ingen överaskning direkt. Något förvånande är kanske orsaken: Ingen, absolut ingen i svenska hejjarklacken sjöng en endaste sång, eller körde vågen en enda gång... Helt tysta och sura var de, inte kostigt att det smittade av sig till slatan c/o som mest halkade omkring och tog sig för vristerna och vred huvudet snett upp mot domaren med cockerspaniel ögon.
Jösses, men som min fru brukar säga, SM GULD SM GULD SM GULD.. snart drar Hocky'n igång igen..

Något kul då? JA... falafflarna är klara inför morgondagens MIDSOMMARFIRANDE.. .Klart man ska ha fallafflar till nubben.. :-)
I morgon firar vi som vanligt (med undantag för förra årets brakfest) midsommar i sommarstugan i Nävekvarn, tre barnfamiljer ska vi knöka in oss vilket ska bli spännande att se hur det går.. Har vi lite tur med vädret kanske vi sticker iväg och kika på något spektakel någonstans där man kan stoppa ner handen i en tombola för en krona och vinna ett halvt kilo kaffe, samtidigt som andra vuxna i bakgrunden hoppar knähopp med utfällda handflator vid tinningarna.

Idag fick jag dessutom reda på att en av favoritkollegorna på jobbet, en i järngänget, ska bli mamma.. En annan i samma tuffa gäng blev pappa i veckan. Livet rullar på. KUL

Favorittjejen (jämte favoritkvinnnan) har dragit på sig en liten förkylning och är väldigt hängig i dag, för att tänka på roligare tider, så kommer här en bild från en picknick för ett par veckor sedan.

Inga kommentarer: