tisdag, september 02, 2008

I'm alive!!

Nu var det många som trodde att jag gått i ide igen.. höst, björn.. ide.
Men icke! Jag lever.

Idag var jag på IBM som gäst. Bl.a fick jag presentera mig för ett gäng säljare från nuvarande bolaget där jag sade ungefär så här: "Hej, jag är ny från igår, har arbetat här på IBM i elva år"
Lite speciell känsla, men då jag satt och tryckte i ett litet konferensrum mest hela dagen träffade jag inte så många gamla kollegor, faktiskt bara en som reagerade och det var genom sidofönstret till dörren på rummet.

Jag är hursomhelst uppe och snurrar nu, mobilen funkar (jösses vad bakbunden man är utan), datorn är arbetsbar och jag kan skicka och ta emot mail.

Följande namn har jag haft hittills i olika sammanhang på jobbet (vissa släpar kvar i systemen)
  • Adehl
  • Apehl
  • Appel
  • Apphel
Adehl lät ju tjusigt.. Adehl ,präster, borgare och såna från Julita.
En nackdel är att mitt kortnamn istället för Toapp blivit toape.. two ape.. ja niförstår.
Dessutom fick jag den andra killens simkort m.m första dagen vilket orsakade en del merjobb när det väl uppdagades (Jo, jag läste namnet på kuvertet och ifrågasatte om det verkligen var jag som skulle ha dessa)
Men HEY, jag rullar... Idag satt vi som sagt på IBM och labbade med Hårdvaruspegling på platformen jag skall jobba med (IBM i). En hel del känner jag igen sedan jag gick de första kurserna på området för typ 6 - 7 år sedan, men mycket har givetvis hänt sedan dess, det skall bli spännande att få koll på teknik igen, det känns lite mer konkret än luddiga regelverk och ogreppbara ROIs. Samtidigt vill jag ta upp den bollen så fort som möjligt igen för att få lite momentum på mina siste 7 år, så att de inte bara förkastas.

Bra början iallafall, kul killar att jobba med och en helt ny miljö där fokus mer ligger på att ha kul samtidigt som man jobbar.

Inga kommentarer: