tisdag, november 04, 2008

Gräsänkling mötte Gräsänka

ikväll blev jag och lilla blomman bjudna över på en bit mat till en Gräsänka med sina två små tjejer. Pappan till de små tjejerna är ute i stora vida världen, precis som mamman i den här familjen.
Vi hade det jättetrevligt och barnen lekte någorlunda bra, ibland triggade de varandra till illtjut. Men de är fantastiskt gulliga när de nu börjar jaga varandra och tjuta av förtjusning när de byter håll..
En kul detalj var att jag mindes hur man läser noter, jag lyckades få till några toner av någon jullåt på deras piano. Kanske ska jag ut och överraska Tina med att ha installerat en flygel i vardagsrummet när hon kommer hem.. Det är ju ändå rätt pampigt. Kom ju till halva Für Elise när det begav sig hemma i Julita..
I övrigt hände inte mycket under kvällen, jag läste på en del om en produkt vi kommer arbeta med rätt mycket framöver då vi vann en storaffär idag.

Det blir spännande att se resultatet av USA valet i morgon. Lyckans ost att få vara på plats. Hade jag orkat hade jag gått upp i natt för att kika på vakan..

Inga kommentarer: