lördag, november 22, 2008

Stuck in Skåne

Igår var jag mindre nöjd med skåne... Förutom den totala avsaknaden av snabbmatskedjor när man som bäst behöver dem kröp jag fram i 15km / timmen sicksack mellan de 85 bilarna och lastbilarna som med förmodade sommardäck halkat av vägarna när snön kom.

När jag väl kom fram efter 16 mil och nästan 4 timmar i bilen fick jag äta en sorglig drivers-dog meny på Statoil. Jag hamnade precis bakom en buss med danskar, så jag fick det sista potatismoset, sista korvarna och skrapet ur hinken med räksallad. Allt för ynka 60kronor.

Idag är utmaningen en annan, att ta sig hem.
Att flyga en dag som denna är inte helt enkelt. Min bokade flygning hinner jag absolut inte med, ens om det skiner upp och sommardäcken återigen kommer till pass.
Alternativet jag har just nu är att ta mig via Sturup för att lämna tillbaks hyrbilen, för att vidare ta mig till Malmö på något sätt där jag kan hoppa på tåget till Köpenhamn.
Där tar SAS mig gladeligen med till Arlanda där jag landar 19.50... Därifrån sedan kan jag åka lite olika bussar för att en timme och 12 minuter senare gå sista biten till min bil som står parkerad vid Bromma flygplats.

Har jag riktig tur kan jag hinna med att ge lillan sin nattliga dos av välling, runt 02 - 04 tiden.

Någonting säger mig att allt detta inte är Skånes fel, men jag gör det lätt för mig tänker jag..

1 kommentar:

Åsa sa...

Galet! Tänk att svedala stannar när snön faller..och den faller varje år inget underligt med det lixom. Jaja välkommen hem till sthlm när det nu blir ;-)