lördag, januari 24, 2009

Julklappskväll

Igår kväll var det dags för att använda en av julklapparna. Min förväntan var nog många gånger större än vad Tina har haft på samtliga sina juklappar. Det är jag glad för.. jösses att få mina julklappar!

Vad var det då? Jo, Tina och jag träffades på södra station efter jobbet och gick upp till Mosebacke där min favorithumorgrupp Klungan satt upp en fantastiskt rolig pjäs.
Den heter "Det är vi som är hemgiften", och bara titeln beskriver bra vad det är. Härligt obegripligt.
Jag har ju lärt känna gruppen genom deras fantastiska radioprogram "Mammas nya kille", som jag är ett stort fan av.

Den här gången var det en mängd sköna sketcher med gamla och nya rollfigurer. Det hela är så skönt obegripligt och vrickat att jag kommer le lång tid framöver när jag tänker på pjäsen. Jag ser fram emot dvdn som bara måste komma ut.

Efter pjäsen gick vi och drack drinkar, bl.a på Gondolen.

En supernice kväll med andra ord.

Inga kommentarer: