tisdag, februari 03, 2009

Vanligt bloggande

nu är det dags för lite vanligt bloggande. Inte sånt där onödigt tjafs, utan riktiga viktiga reflektioner från vardagen.

En person har skrivit väldigt smickrande saker om mig på sin blogg. Väldigt faktiskt. Det är inte ofta som jag blir omskriven i andras bloggar.. För er som är nyfikna får jag hänvisa till länkarna på andras bloggar, jag har tyvärr inte med denne bloggares nya (några år?) blogg på min lista, varför jag hänvisar till andras bloggar.. (en hint, börja med Tinas blog).

Nåja, livet som konsult är varierande. Att sitta ute med en dittills okänd människa en fredagkväll till klockan 01.30 är inte jättespännande. Desto roligare är det som idag när man hjälpte ett företag som stod helt stilla p.g.a systemhaveri igång igen, förmodligen betydligt snabbare än annars då jag kom dit strax efter problemet uppstått.

Livspusslet börjar bli trassligt, det beskyller jag min framgångsrika fru på. Hade hon bara fallit in bakom mig i ledet istället för att spreta iväg med ett eget liv, hade vi inte haft några utmaningar. Då hade jag kunnat sitta ute med dittills okända människor både fredag och lördagkvällar.. om det nu är vad man vill.

Sigrid är världen bästa unge förresten. Idag var hon helt klart med på telefonsamtalet med mamman, och både ropade rätt tilltalsnamn "mamma" och knep ihop sina små händer när mamman började sjunga blinka lilla stjärna.

Det där snälla man skrivit om mig lockar lite... men jag har nog för höga krav på mig själv för att kunna ge mig hän.

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Men 15 000 spänn då, kan inte det locka? ;-) Och du sa ju att du gillade att sitta ute med okända personer!! Haha! Har du sett programmet denna veckan? Om inte, kolla imorgon - han konstnären är samma Ardy som Daniels Ardy är döpt efter (enligt mamma).

Tobbe sa...

men nu har du ju avslöjat dig.. :-) 15.000spänn är alltid 15 000 spänn som jag brukar säga. Det får man ju mycket matlagningsprylar för.