fredag, februari 06, 2009

VASB

borde det väl heta?
Vård Av Sjukt Barn... Eller som jag har försökt få ledigt för, VABIM, Vård Av Barnet Inom Mig. Försäkringskassan har inte återkommit med svar, typiskt dem.

Idag vabbar jag iallfall. Den lilla fick feber inatt och då mamman har familjens viktigaste jobb just nu, fick jag stå ut med sovmorgon till klockan nio.
Vi kom upp en sväng iallafall, men knöpet körde koala-style hela tiden och somnade snarkandes på mig i soffan efter lite frukostätande (prickekorv och smör).

Förutom att det är synd om lilla tjejen, så är det dessutom rätt synd om mig också faktiskt.. det här innebär nämligen att jag måste städa dagis helt själv i morgon, ett arbete som jag räknar kommer ta 3.5 - 4 timmar. Å andra sidan slapp jag storstädningen för några veckor sedan, så nu börjar det kanske bli lite balans i familjen.

I övrigt inget att tillföra för stunden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha det var det roligast jag läst på länge:) ska kontakta min svägerska som arbetar på f-kassan om dom kan införa det. då ska oxå ta ut sådana dagar. kramar hagberg