fredag, januari 22, 2010

Jobba dagis

Igår jobbade jag precis som många andra.
Och precis som många andra gick jag till dagis och jobbade.

Det som är UNIKT i det hela, var att jag hade sett fram emot en mysig dag med en liten tjej som skulle vara hemma den extra dagen just dagis rekommenderar efter en förkylning.

Att vara en dag på dagis i samma barngrupp som ens egna stora solstråle (en av två) var väldigt roligt.. att hon då och då trotsade de andra barnens krav på uppmärksamhet var ingenting som tog överhanden utan kunde pareras med lite traditionell avledningsmanöver.
Helt förväntat var lunchen själva pärsen under dagen. Mitt från ryggmärgen utropade NEEEJ när någon tappar en hel tallrik med mat på golvet gav oss en stund av efterlängtad tystnad. Annars är det rätt stressande att se barn runt omkring sig som slabbar, dräller, spiller och skvimper när de äter. De torra skolpannkakorna (jag vet att ni minns) med smarrig sylt (för de utan krav på naturliga ingredienser) gav givetvis ingen vidare skjuts i energipåfyllningen.
Tack och lov fick jag efter att ha hanterat all disk sätta mig ned och hjälpa till med datorerna på dagiset, något som ni känner mig alldeles för bra vet ger mig samma energiskjuts som en redbull och vodka en tidig söndagsmorgon på Patricia.

Det hela var hursomhelst väldigt roligt även om det var tungt när de ringde från dagiset tidigt på morgonen efter en natt utan skönhetssömn.

Jag ser fram emot nästa tillfälle. Förhoppningsvis får man lite bättre tur med tillfälle.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Trodde ett tag att du hade flytt internet...

green investments sa...

Excellent blog, please post more