onsdag, november 26, 2008

Förvirrad ljugare

Jag har ljugit.. dubbelljugit till och med.. Jag sade först till Tina att jag lagade Pannacotta på matlagningen i söndags.. sedan bloggade jag att jag tillagade "den andra efterrätten" (*)
Tina läste och frågade och undrade om det inte var Pannacotta jag tillagat.. Nej sade jag i en dimma av disträhet.. "Men du sade ju" sade hon.. "Jag ljög väl" sade jag..

Sen vaknade jag på natten och tänkte, det var väl inte "den andra efterrätten" jag tillagat!? Jag tittade ju t.o.m på youtube om hur man gör "den andra efterrätten" och jag kände inte igen mycket..
Inte så konstigt med tanke på att det jag ju Pannacotta!!!!

Herregud, jag har ljugit för mig familj, jag har ljugit för mig själv och jag har ljugit för hela bloggvärlden.
Hur kan jag någonsin återövra ryktet som den mest pålitliga mannen i världen.. tror inte att det går, tror verkligen inte att det går. Nu får jag gå omkring som en vanlig människa för resten av mitt liv...

(*) Tiramisu
http://www.youtube.com/results?search_query=tiramisu&search_type=

Inga kommentarer: